Wednesday, December 9, 2009

Belian Buku Hujung Tahun 2009

Buku2 yang saya beli sebelum tahun 2009 berakhir.

1. PENGEMBARAAN IBN BATTUTAH
Saya beli buku ini daripada promoter yang mempromosikannya di jabatan kami dengan harga RM200,dan dapat paper bag IKIM, DVD Jejak Rasul, menurut promoter harganya murah, biasa adalah mahal lagi, tetapi tidak tahulah ia benar ataupun tidak, semoga ia harga yang murah dan saya tidak menyesal membelinya. Berikut merupakan pakej yang ditawarkan dengan harga RM200 itu, lebih menarik daripada itu, pembeli boleh membelinya dan membayar secara ansuran sebanyak empat kali.



Buku Pengembaraan Ibn Battutah



DVD Jejak Rasul 14 Ibn Battutah



Paper bag IKIM

2. Buku Sifat Shalat Nabi dan juga Fadhilah Shalat Malam

Kedua-dua buku ini dibeli dengan harga hanya RM14.00 ketika Seminar Isu Semasa dan Cabaran Semasa al-Quran dan Sunnah pada hari Selasa baru-baru ini, memandangkan harganya murah, dan boleh dapat dua biji buku, saya pun membelinya, tidak ketahuanlah bila saya akan habis membacanya:)



Sifat Shalat Nabi



Fadhilah Shalat Malam

3. Pasak

Buku yang ditulis oleh Prof Madya Dr Mohd Arip Hj Kasmo ini hanya berharga RM10 sahaja. Dibeli semasa beliau datang untuk menyampaikan talk pada Seminar Isu Semasa dan Cabaran Semasa al-Quran dan al-Hadith, saya juga tolong menjaga gerai yang menjual buku ini. Dalam masa tidak sampai dua jam, 57 biji buku ini terjual macam pisang goreng panas, dan Prof Madya Dr Mohd Arip Hj Kasmo hanya membawa balik tiga biji sahaja. Sangat2 laku, semoga Allah terus memberikan beliu ilham untuk berkarya.





PASAK

Semoga saya berjaya menghabiskan baca semua buku ini, aminn

No comments:

Post a Comment